אני מאמין/שיטה מאפיינת
מרכז ההוויה הבית ספרית טמון באקלים חינוכי מיטבי המאפשר צמיחה והתחדשות בתהליכי הוראה ולמידה.
ביה"ס "אופק", שם דגש רב על ביטוי עצמי, עיצוב אישיות, מיצוי כישורים וכשרון עד אחרון התלמידים ופיתוח עצמאות אישית.
הערכים המובילים את העשייה הבית ספרית הם:
- תקשורת וביטוי אישי
- תחושת כבוד
- שייכות
- תרומה לקהילה
- הכרה בשוני ובשונות
כמפתחים ומעצבים אדם הומני קשוב לסביבתו.
בית הספר רואה בפיתוח ערוצי תקשורת אפקטיבית והידברות עם הורים, יעד מרכזי חשוב התורם להעצמתם של מורים, תלמידים והורים.
בית הספר הוא מרחב בו התלמידים לוקחים חלק פעיל ושותפים לתהליכים חינוכיים, השיח בגובה העיניים והאמונה ביכולות של התלמיד, יוצרים אווירה ייחודית בה כל תלמיד יכול להשפיע על חיי הקהילה הבית ספרית.
תיאור פעילות השירות
בבית הספר 11 כיתות אם, בכל כיתה לומדים 6-8 תלמידים.
ב"אופק" עובד צוות רב מקצועי
- צוות המורים: לכל כיתה יש מחנכת, מחנכת עמיתה ושתי סייעות.
- צוות פרה-רפואי: מרפאות בעיסוק, קלינאיות תקשורת.
- צוות ייעוצי וטיפולי – רגשי: פסיכולוגית, יועצות, עו"ס ומטפלים רגשיים באומנויות.
- יועצים חיצוניים: פסיכיאטרית ורופאת ילדים.
צוות בית הספר מיומן ומנוסה, נמצא בתהליכי התפתחות מקצועית בהדרכה ובהכשרה מתמדת. הצוות בעל מוטיבציה ופועל בשיתוף פעולה. לבית הספר תמיכה וליווי של משרד החינוך ועיריית הרצליה.
בבית ספרינו יוצרים סביבה מתאימה בה כל פרט יכול לפתח את יכולותיו.
אנו מאמינים בשותפות עם הורים לצורך קידום והתפתחות התלמידים ובעת קבלת החלטות.
כמו כן מאמינים בהשתלבות התלמידים בקהילה ופועלים למימושה.
לכל תלמיד נבנית תכנית לימודים אישית (תל"א) שמטרתה פיתוח יכולות, שיקום והכנה לקראת חיים כבוגר עצמאי בחברה.
שיטות למידה– גישה הומניסטית ממוקדת, גישה אינטרדיסציפלינרית, עבודה יחידנית.
טיפולים שונים– תרפיה במוסיקה ואומנות, טיפול באמצעות בעלי-חיים, תרפיה בתנועה ובאומנות, שייט, השתלבויות חברתיות בקהילה, הדרכת חינוך מיני ,משחקים חברתיים.
טיפול רגשי– טיפול פסיכולוגי, ייעוץ פסיכיאטרי, מעצבת התנהגות ,טיפול באמצעות הקלדה.
טיפול רפואי– אחות ורופא ילדים.
פנאי– בוקר: הקניית מיומנויות פנאי ותעסוקה. התנסות במרכז תעסוקה עם תכנית התפתחותית לגילאי 16-21.
אחר הצהריים: פעילות חברתית הפוגתית לשעות הפנאי.
יום לימודים ארוך– עד השעה 16:45.
ארוחות– צהריים.