מהו הוסטל?
הוסטל הוא אפשרות של דיור מפוקח בקהילה, במבנה המאכלס עד 24 דיירים, כאשר בכל חדר ישוכנו עד 2 דיירים בלבד.
מי מתאים למגורים בהוסטל?
מגורים בהוסטל בקהילה מתאימים לאנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית, שוועדת האבחון המליצה על מגורים בקהילה וועדת ההשמה המחוזית הפנתה לבדיקת אפשרות מגורים בהוסטל.
מה כוללים המגורים בהוסטל?
המגורים בהוסטל הינם מגורים יחד עם קבוצת אנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית.
בכל בוקר יוצאים הדיירים, אם למקום הלימודים (במקרה של דיירים צעירים), אם למקום עבודתם בשוק החופשי או לעבודה מוגנת במסגרת ההוסטל, עד לשעות אחר הצהריים.
בשעות אחר הצהריים משתתפים הדיירים בחוגים (במועדוניות בקהילה או במסגרת ההוסטל) ובפעילות פנאי.
שירותים נלווים מקבלים הדיירים לרוב במסגרת הקהילה (כגון: טיפול רפואי בקופת חולים).
מהם היתרונות של מגורים בהוסטל?
המגורים בהוסטל בקהילה מאפשרים השתלבות של קבוצת אנשים קטנה יחסית בקהילה, תוך ניהול עצמאיים וחשיפה יומיומית לקהילה.
מי הגורם המפעיל את ההוסטל?
הדירה מופעלת על ידי נותני שירות (ציבוריים או פרטיים) שזכו במכרז של משרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים למטרה זו.
האם קיים פיקוח על המגורים בהוסטל?
בכל הוסטל ישנו פיקוח מתמיד של 24 שעות מטעם הצוות הטיפולי.
בנוסף, כל הוסטל מפוקח על יד מפקח דיור מטעם משרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים.
בנוסף, ההוסטל מחויב ברישיון להפעלת מסגרת דיור, מטעם משרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים, כאשר הרישיון ניתן לאחר קבלת רישיון ממשרד הבריאות ומכיבוי האש.
את הרישיון יש לחדש כל שנה.
מה כולל צוות ההוסטל?
הצוות הטיפולי של ההוסטל כולל את מנהל ההוסטל (מטעם המפעיל), עובד סוציאלי ומדריך (האחראי על הטיפול היומיומי בדיירים).
אנשי מקצוע נוספים משובצים בהתאם לצורך, כשלרוב, ניתנים השירותים בקהילה.
מה תפקידו של מנהל ההוסטל?
מנהל ההוסטל (בשיתוף הצוות הטיפולי), נושא באחריות לדאוג לדיירים במגוון תחומים:
- אחריות לביטחונם ובטיחותם של הדיירים.
- אחריות לקידום העצמאות של הדיירים.
- אחריות לוודא כי הדיירים יצאו בבוקר למסגרת היומית.
- אחריות על בריאותם הפיזית והנפשית של הדיירים כולל תזונה, היגיינה, סדר יום, חיי חברה, פעילות פנאי, קשר עם משפחות הדיירים ועוד.
מי אחראי לתחזוקת הדירה?
ההוסטל מספק את כל צרכי הדיירים, כאשר הדיירים נוטלים חלק בתחזוקת ההוסטל, בהתאם ליכולותיהם ועל פי תכנית הקידום האישית של כל אחד מהם.
האם משפחתו של דייר יכולה להגיע לביקור?
משפחתו של כל דייר יכולה לבקר בהוסטל בכל עת שתחפוץ ובתיאום מראש עם מנהל ההוסטל או המדריך וזאת על מנת שלא לפגוע בסדר היום ובפרטיות הדיירים.
למי נתן לפנות במקרה של תלונה או חשד לפגיעה?
במקרה שאינכם שבעי רצון מן הטיפול בהוסטל או שעולה חשד לפגיעה, יש לפנות תחילה למפעיל ההוסטל.
אם לא קבלתם מענה מספק, ניתן לפנות אל העובד הסוציאלי המטפל במחלקה לשירותים חברתיים שבאזור המגורים או למפקח הדיור במחוז.
אנו רוצים לבדוק אפשרות מגורים בהוסטל עבור בננו, למי פונים?
הורים שרוצים כי בנם ישתלב בהוסטל בקהילה, יפנו אל עובד הסוציאלי המטפל במחלקה לשירותים חברתיים שבאזור המגורים, לצורך הפניה לאבחון וקבלת החלטה לגבי מסגרת המגורים המתאימה בהתאם ליכולות ולצרכים.
לאתר: