אני מאמין/שיטה מאפיינת
בי"ס אזורי קישון– בית ספר על איזורי לתלמידים בעלי אינטליגנציה בתחום הנורמה. מרבית התלמידים חוו חוויות של כשלון בלימודים במערכת הרגילה, כתוצאה מלקויי הלמידה שלהם ומבעיות שנובעות ממצבם (אי-שקט מוטורי, היפראקטיביות, התנגדות ללימודים, חוסר מוטיבציה וכו'). בית הספר שואף לספק לתלמידים התנסות בחוויות של הצלחה בתחום הלימודי והחברתי, לשם שיפור הדימוי העצמי וחיזוק בטחונם העצמי. יעד נוסף של בית הספר הינו קידום התלמיד לקראת מימוש הפוטנציאל האישי שלו, תוך התמודדות בוגרת עם ליקויי הלמידה שלו. בבית הספר שוררת אוויירה של קבלה, תמיכה, עידוד ואמונה.
תיאור פעילות השירות
טיפולים פרא רפואיים- ריפוי בעיסוק, קלינאות תקשורת, תרפיה באמנות, תרפיה בתנועה, תרפיה בדרמה.
שיטות למידה- נבנית תוכנית לימודים אישית מותאמת, המוגדרת ומוסכמת על דעת הצוות החינוכי, התלמיד וההורים. מורים מקצועיים מוכשרים להקניית מיומנויות יסוד – קריאה, כתיבה, חשבון. הלמידה היא בקבוצות קטנות, עם לימוד פרטני באמצעות הוראה מתקנת. מערכת הלימודית משלבת לימודים עיוניים ומקצועיים. מתן אפשרות לביטוי הכישורים המילוליים והבלתי מילוליים-ביצועיים. עיצוב התנהגות – מתן חיזוקים בהתאם להשגת מטלות לימודיות והתנהגותיות אשר הוגדרו מראש. ליווי, משוב והערכה אישית לכל תלמיד, בסיום כל פרק זמן שהוגדר, לצורך חיזוק והתקדמות. התלמידים בעלי אינטליגנציה בתחום הנורמה ישתלבו בסיום חטיבת הביניים במסגרות מותאמות, ברמות השונות, בהתאם לכישוריהם ותפקודם.
סיוע לימודי- צוות בין מקצועי מומחה מלווה את התלמיד ומשפחתו במהלך שנת הלימודים. בית הספר מחשיב מאוד שיתוף פעולה הדוק עם המשפחה להשגת המטרות החינוכיות.
אופן קבלת השירות
איך ולמי פונים- הפניה לבית הספר מתבצעת באמצעות מחלקת החינוך במועצה האזורית, שמעדכנת את בית הספר לגבי אופי ההפנייה (האם התלמיד עבר ועדת השמה, וכיו"ב).
מסמכים דרושים- לאחר ועדת השמה, מעבירה מחלקת החינוך את החלטת ועדת ההשמה, דוחות פסיכולוגיים, דו"ח חינוכי ודוחות אחרים רלוונטיים.