בית הספר "צורים" מהווה מסגרת חינוכית-טיפולית, הנותנת מענה לתלמידים עם קשיים נפשיים ורגשיים.
צוות בית הספר מוביל תפיסה פסיכו-פדגוגית המקדמת את התלמידים על ידי יצירת קשר אישי, עבודה תהליכית, העלאת תחושת המסוגלות בכל תחומי החיים והקניית כלים להתמודדים עם הקשיים.
אנו מאמינים בשילוב בין ידע מקצועי להסתכלות הוליסטית והבנה מעמיקה של הקשיים הרגשיים, החברתיים, הלימודיים והתפקודיים, בזיקה למטרותיהם האישיות של התלמידים.
הורי התלמידים מהווים חלק בלתי נפרד מהתהליך החינוכי-טיפולי ושותפים לשיח ולעשייה הבית ספרית.
תיאור פעילות השירות:
שיטות למידה- למידה קבוצתית ופרטנית.
טיפולים פרא רפואיים- מטפלים בהבעה ויצירה.
טיפולים שונים- טיפול בתנועה, טיפול במוסיקה, טיפול באומנות.
תכנית לימודים- בית הספר מוביל תפיסה פסיכופדגוגית אשר שמה דגש בתהליכי ההוראה-למידה על עבודה תהליכית, קשר אישי ודיפרנציאליות. תוכניות הלמידה בבית הספר תואמות לדרישות משרד החינוך.
הלמידה מתרחשת בקבוצות קטנות, תוך התמקדות בהעלאת תחושת המסוגלות, צמצום פערים לימודיים והקניית אסטרטגיות למידה להתמודדות עם התוכן הנלמד.
בתיכון, קיימים שלושה מסלולים:
א. מסלול לבגרות מלאה.
ב. מסלול לבגרות חלקית.
ג. מסלול לתעודת 12 שנות לימוד.
חונכים / מתנדבים- בנות שירות לאומי.
יום לימודים ארוך- לימודים עד השעה 16:00.
ארוחות- ארוחת צהריים.
איך ולמי פונים- הפניה דרך הרשות המקומית.
מסמכים דרושים-
•דו"ח ועדת השמה.
• אבחון פסיכולוגי.
• אבחון פסיכיאטרי.
• דו"ח לימודי וסוציאלי.