ערעור בגין אי קבלת קיצבת שירותים מיוחדים

קיימים שני מסלולים של ערעור:

  1.  מי שמעוניין להגיש ערעור כי תביעתו לשירותים מיוחדים נדחתה מהסיבה שאחוזי הנכות שנקבעו לו בועדה הרפואית לנכות כללית אינן מזכות בקצבה, רשאי להגיש ערעור תוך 30 יום לועדה הרפואית באגף לנכות כללית
  2.  מי שמעוניין להגיש ערעור לוועדת הערר של השירותים המיוחדים רשאי להגיש ערעור מהסיבות הבאות
  • שיעור הקצבה שנקבע
  •  תאריך תחילת הזכאות לקבלת קצבה
  • דחיית הבקשה לקבלת קצבה.
זכאי לערער אחד מאלה:
  • מקבל קצבת נכות כללית ובעל נכות רפואית בשיעור 60% לפחות
  • אינו מקבל קצבת נכות כללית, ובעל נכות רפואית בשיעור של 75% לפחות
  • מי שהיה זכאי לקצבה לשירותים מיוחדים לפני שהגיע לגיל פרישה
  • את הערר ניתן להגיש לסניף הביטוח הלאומי הקרובלמקום המגורים, תוך 90  יום מקבלת ההחלטה
ועדת הערר מורכבת בדרך כלל מהגורמים הבאים:
  • רופא מומחה
  • אח
או אחד מאלה:
  • פסכולוג
  • קלינאית תקשורת
  • מרפא בעיסוק פיזיוטרפיסט

הדיון בוועדה הינו סביב הערר שהוגש בכתב על המבקש לנמק את הטענות שלו.
בחלק מהמקרים נעשת בדיקה רפואית לאדם המבקש.
האדם זכאי לבקש שהערר יתקיים בלי שהוא יהיה נוכח.

 

הערה חשובה: אם הוועדה שוקלת להפחית מהניקוד שנקבע לאדם בוועדה הראשונה חברי וועדת הערר יומרו לאדם שהוא זכאי לבקש שהדיון יעצר והניקוד ישאר כפי שהיה.

אדם שהוועדה דנה בעניינו בלי שהוא נוכח ישלח אליו מכתב לבית שאומר שהוועדה ית שוקלת להפחית את הניקוד שלו והוא זכאי לבקש שהדיון יעצר והניקוד ישאר כפי שנקבע בוועדה הראשונה.

אדם שלא בקש דחיה למועד הדיון בוועדה ולא התייצב הוועדה רשאית לדון בעניינו ולהחליט מבלי שהוא נוכח.

ערעור לבית הדין האיזורי לעבודה

האדם יכול להגיש ערעור לבית הדין האיזורי לעבודה תוך 60 ימים מקבלת ההחלטה של ועדת הערר של הביטוח הלאומי.

הערעור יוגש רק בשאלות משפטיות.

ניתן לקבל סיוע חינם מהאגף לסיוע משפטי במשרד המשפטים.

 

לפרטים נוספים מאתר המוסד לביטוח לאומי לחץ כאן

 

 

לכל שאלה וייעוץ, אתם מוזמנים לפנות אלינו למרכז המידע: בטלפון 1-700-501-601 או במייל contact@kesher.org.il.
للاستفسار والاستشارة، أنتم مدعوون في كل حين للتوجه إلى مركز المعلومات الخاص بنا عبر هاتف رقم: 601-501-700-1، أو عبر البريد الإلكتروني: contact@kesher.org.il.
 

 

מידע נוסף