מטרת הארגון/ אני מאמין.
נציבות קבילות הציבור לחוק ביטוח בריאות ממלכתי- מטרת השירות לברר תלונות ספציפיות של מבוטחים בנוגע לשירותים הניתנים על-ידי קופות החולים ובכך לוודא כי הקופות מספקות את סל השירותים כפי שהוגדר בחוק הבריאות.
תיאור פעילות השירות.
זכויות- השירות מוודא כי קופות החולים מספקות למשפחות את סל השירותים כפי שהוגדר בחוק הבריאות.
מוקד טלפוני "קול הבריאות" 5400* – פועל כל יום בין השעות 08:00 – 18:00 וביום ו' עד 12:00.
אופן קבלת השירות.
איך ולמי פונים- יש לפנות בכתב – בפקס, בדואר או באינטרנט.
כמו כן ניתן לשלוח קבילה באמצעות טופס מקוון.
אין להגיש קבילה באמצעות הטלפון. לאחר הגשת הקבילה ניתן להשאיר הודעה בתא קולי שמספרו 02-5681234 ולברר את הטיפול בקבילה. אין להשאיר הודעה במידה וטרם נעשתה פנייה בכתב.
חברי קופת חולים יכולים לפנות למענה אנושי לקבלת הדרכה בימים א'-ה' בין השעות 13:00-15:00 לטלפון שמספרו 02-5681257.
מסמכים דרושים- יש לפרט את הבעייה בצירוף פרטים מלאים של הפונה: ת.ז., כתובת, טלפון, שם קופת החולים, מספר פקס וכתובת דואר אלקטרוני (במידה ויש) ולציין את מהות הבעייה.
יש לצרף העתקים מכל המסמכים הרלוונטיים:
• העתקים ממסמכים רפואיים התומכים בנטען בקבילה.
• העתק מתשובת קופת החולים – במידה וניתנה בכתב.
• העתק מן הקבלות, במידה ונושא הקבילה נוגע לתשלום בגין השירות (כגון קבלות בגין רכישת תרופות, בקבילות שעניינן תרופות)
• העתק מגיליון שחרור ממיון במידה שנושא הקבילה הוא פנייה למיון.
דרישה לחברות- השירות מיועד למבוטחים.