מטרת הארגון/אני מאמין
מטרת ניצן השרון היא לאתר, לאבחן ולטפל בילדים, מתבגרים ובוגרים עם לקויות למידה, קשיי הסתגלות ותפקוד, ולהגביר את המודעות בתחום לקויי הלמידה.
תיאור פעילות השירות
אבחון- אבחונים המיועדים לבדיקת מוכנות ובשלות לכיתה א' – נערכים ע"י פסיכולוגית חינוכית או פסיכולוגית חינוכית קלינית.
אבחונים דידקטיים – מיועדים לכל טווח הגילאים (א' ואילך) ונערכים ע"י מאבחנות דידקטיות ומוסמכות ומוכרות ע"י משרד החינוך.
אבחונים פסיכולוגיים – מיועדים לכל טווח הגילאים. נערכים ע"י פסיכולוגית חינוכית.
אבחונים משולבים – מיועדים לכל טווח הגילאים בהתאם לצורכי המאובחן. נערכים ע"י מאבחנת דידקטית ומאבחנת פסיכולוגית.
* האבחונים נמסרים לרשות ההורים ואינם מועברים לשום גורם ללא הסכמתם.
ייעוץ- יועצת חינוכית עומדת לרשות ההורים והילדים. בשעת הייעוץ ניתן לקבל: מידע והסברים על תוצאות האבחון; בניית תכנית עבודה נכונה עבור הילד/ה בתחומים השונים; הכוונת ההורים לאנשי מקצוע מתאימים לצורכי הילד.
מידע- מתן מידע בתחום לקויות הלמידה.
קורסים, השתלמויות סדנאות- 1. קורסים לבגרויות בהיסטוריה ולשון – ללקויי למידה.
2. השתלמויות – לאנשי מקצוע.
3. סדנאות להורים – עד 8 זוגות.
שיטות למידה- א. הוראה מתקנת
1. הוראה יחידנית – מורה לתלמיד (מיועד לכל טווח הגילאים). מטרתה להתאים בין דרכי ההוראה והצרכים של התלמיד בהתאם לממצאי האבחון.
2. הוראה קבוצתית (מורה עם קבוצה של עד 5 תלמידים) – מיועד לתלמידי כיתות ח'-י"ב. מטרתה הקניית אסטרטגיות למידה מתבצעת ע"י מורה להוראה מתקנת – מאבחנת דידקטית בהכשרתה.
ב. מגוון רחב של טיפולים משלימים.
טיפול נפשי-רגשי : משפחתי- ייעוץ משפחתי: מטרת הטיפול לסייע למשפחה בהתמודדות עם צרכיו המיוחדים של ילד לקוי למידה. הטיפול מתמקד במערכות היחסים בתוך המשפחה ותורם לשינוי המערכת כולה. הטיפול מתבצע ע"י מתמחות בטיפול משפחתי.
קבוצות תמיכה מחלקה סוציאלית- להורים לילדים עם הפרעות קשב וילדים עם לקויי למידה.
אופן קבלת השירות
איך ולמי פונים- יש להתקשר למשרדי העמותה.
מסמכים דרושים- מילוי שאלונים.
דרישה לחברות- קיים תשלום פרטי.