בקול : מרכז בקול לנגישות לאנשים עם לקויות שמיעה

מטרת הארגון/אני מאמין

ארגון בקול  מפעיל מרכז ארצי לתצוגה של אביזרי עזר לשמיעה ולהדרכה על ירידה בשמיעה, זכויות ושיקום. המרכז מותאם כולו לצרכים של אנשים לקויי שמיעה ומשמש מודל ייחודי של נגישות ללקויי שמיעה לקובעי מדיניות ואנשי מקצוע. מרכזים דומים נפתחו גם בחיפה ובירושלים.

תיאור פעילות השירות

ציוד : מכשירי שמיעה- במרכז רוכזה התצוגה המקיפה ביותר של מגוון אבזרי העזר הקיימים בארץ ובעולם. התצוגה מאפשרת התנסות אישית וחוויתית בכל האמצעים הטכנולוגיים הקיימים. בתצוגה מוצגים פתרונות לטלויזיה, פתרונות לטלפון ולטלפון סלולרי, מערכות הגברה אישיות לשימוש בבית, בעבודה ובמקומות ציבוריים, ואמצעי התרעה ובטיחות. בנוסף, במרכז קיימת תצוגה אינטראקטיבית של מגוון מערכות הגברה לשימוש במוסדות ציבור המותאמות לצרכים של אנשים עם ירידה בשמיעה ומיועדת להרצאות, להדרכות, להצגות לדלפקי שירות ולישיבות.
במרכז משאילים מכשירי FM ומתאימים אביזירי עזר.

קלינאות תקשורת- ייעוץ אודיולוגי.

הרצאות, כנסים, ימי עיון- במרכז ניתנות הדרכות בנושא הירידה בשמיעה, שימוש באבזרי עזר לשמיעה ואפשרויות השיקום. ההדרכות ניתנות ע"י מדריכים כבדי שמיעה וקלינאי תקשורת. ניתן להזמין הרצאות והדרכות למוסדות, ארגונים ונותני שירותים בגופים ציבוריים ופרטיים ברחבי הארץ. ההדרכות מיועדות להנהלות, לצוותי עובדים, לקובעי מדיניות ולקהל הרחב.

קורסים, השתלמויות סדנאות- במרכז מתקיימים קורסים שונים כגון: קורס מחשבים ואינטרנט. הקורסים מועברים ע"י אנשי מקצוע, קלינאי תקשורת ועובדים סוציאליים בעלי נסיון רב בתחום. הקורסים נגישים באופן מלא לאנשים כבדי שמיעה באמצעות מערכות הגברה ותמלול של הנאמר על גבי מסך.

מידע- מאגר מידע ממוחשב כולל מידע מקצועי על טכנולוגיות עזר לשמיעה ומידע בנושא הירידה בשמיעה, שיקום, זכויות ושירותים לאנשים כבדי שמיעה וכן לעדכונים על אירועים ומקומות נגישים לכבדי שמיעה. המידע מוצג באינטרנט ומאפשר גישה נוחה לקהל הרחב באופן שוויוני לאנשים לקויי שמיעה.

ייעוץ- call בקול – קו מידע ותמיכה לאנשים כבדי שמיעה ובני משפחותיהם, בנושאים הקשורים לירידה בשמיעה, זכויות של אנשים לקויי שמיעה, אירועים נגישים ועוד. קו המידע הטלפוני מופעל ע"י מתנדבים של ארגון "בקול".

נגישות- המרכז מעניק ייעוץ וליווי מקצועי לארגונים, למוסדות ולמקומות עבודה בנושא הנגישות לאנשים לקויי שמיעה, כולל הדרכה של הצוות. (לדוגמא: "בקול" מלווה את ההנגשה של שירותים עירוניים, כגון לשכות רווחה, מועדוני קשישים, מוזיאונים ותיאטרונים, ומפעיל מתנדבים בהדרכה ובהשאלת ציוד. ניתן לקבל במרכז את רשימת מוסדות הציבור הנגישים ללקויי שמיעה.

קבוצות תמיכה מחלקה סוציאלית- קבוצות לעזרה עצמית בכמה ערים בארץ.

פנאי- פעילות חברתית קהילתית. 

אופן קבלת השירות

איך ולמי פונים- מספר טלפון של קו המידע: 03-5257001.

פרסומי הארגון
 קיים חומר מידע בערבית, רוסית ואנגלית.
 
הערות
 
1. מרכז הדרכה, תצוגה והדגמה של אביזרי עזר לשמיעה מיסודו של מועדון רוטרי ת"א-יפו ובשיתוף שק"ל, אשל, מטב ובתמיכת המוסד לביטוח לאומי.
2. באתר האינטרנט של בקול  קיים מאגר מידע המרכז את כל המידע הקשור בסוכנים וביבואנים של מכשירי שמיעה:  http://www.hearing.org.il/
3. השירות אינו כולל מכירה של אביזרי עזר ומכשירי שמיעה.

מידע נוסף

  • כתובת:
    טשרניחובסקי 17, תל אביב יפו, 63291
    טלפון:
    03-5257001
    פקס:
    03-5257004
    דוא"ל:
    info@bekol.org
    סוג מוגבלות:
    ליקויי שמיעה אנשים כבדי שמיעה, בני משפחותיהם ואנשי מקצוע
    גיל:
    18 ומעלה
    שפה:
    עברית
    בעלות:
    בקול : ארגון כבדי שמיעה ומתחרשים (ע"ר)
    אתר:
    http://www.bekol.org
  • שיוך הפריט

    סוג פריט

    סוגי מוגבלות

    קבוצות גיל

    איזורים