העלאת המודעות בנושא המשפחות המיוחדות בחברה הישראלית היא אחת המטרות החשובות שאנו מובילים בקשר. לכן כמענה לרפורמה בחינוך המיוחד פיתחנו תכנית המסייעת לקהלי היעד השונים בבתי הספר המשלבים, להכיר את עולמם של המשפחות המיוחדות ולקבל כלים מעשיים לשילוב והכלה. שילוב חינוכי ממשי הינו מהלך חשוב ביותר שלא יכול להיות מושג אלא על ידי הכשרה מתאימה ושילוב ידיים של כל הגורמים המעורבים בתהליך. אנחנו מציעים לבתי הספר תכנית המאפשרת הכנה לקראת הטמעה של השילוב וההכלה בתרבות וביומיום הבית ספרי. התוכנית כוללת מפגשים עם הצוות החינוכי-ניהולי, כלל התלמידים וההורים. תכניתנו לשילוב והכלה מוצעת במסגרת מאגר התכניות של משרד החינוך: מספר התוכנית: תוכנית מס' 5872
הכרה בידע הורי והחיוניות של השילוב בין הידע ההורי לידע המקצועי הוא המפתח ליצירת סביבה טיפולית מיטבית. הדרך לעבודה משותפת מתחילה בהכשרה של מנהלים וצוותים חינוכיים בכל הקשור לתפיסות ועמדות ביחס למשפחות מיוחדות וילדיהם. אנחנו בקשר פיתחנו מודל הכשרה לעבודה יעילה בשותפות עם הורים מיוחדים. המודל כולל התייחסות לעמדות, לתפיסות מוקדמות, לתיאוריות ולהתנסויות מגוונות, בכלל זה לתהליכי שינוי ומתן כלים ומיומנויות לאנשי מקצוע לבניית יחסי שותפות עם הורים בכדי שיתקיים שיח שיתופי יעיל. תכניתנו לשותפות הורים אנשי מקצוע מוצעת במסגרת מאגר התכניות של משרד החינוך: תוכנית מס' 1201,

היכרות והכרה של אנשי המקצוע עם המשפחות לילדים עם מוגבלות ועם התנועות החברתיות המחוללות שינויים בגישה לאנשים עם מוגבלויות וזכויותיהם בתחומים שונים. במסגרת הקורס יילמדו עקרונות של בניית שותפות, יוצגו מודלים קיימים ברמה התיאורטית ויובאו דוגמאות מהשדה. הקורס יפגיש את המשתתפים עם מודלים שונים וגישות שונות לשותפות הורים-אנשי מקצוע: גישת הכוחות, הגישה הרפואית, הגישה החברתית ויקנה כלים לבניית השותפות: גישור, הנחיה, דיאלוג ועוד. במסגרת הקורס תילמד חשיבות המשפחה כגורם מפתח בהתפתחות הילד ובמתן שירות מיטבי ואפקטיבי לילד עם מוגבלות וכן תילמד הראייה הכוללנית של צורכי הילד והמשפחה וכיצד לעבוד בשותפות מלאה עם המשפחה.
למידה פעילה המשלבת למידה תאורטית בצד התנסות חוויתית.

ניתן לפצל את הכיתות ולהעביר מפגשים אינטימיים יותר לתלמידים, על חשבון מפגשים אחרים.
4 מפגשים של הצוות החינוכי-ניהולי , 3 שעות כל מפגש.
הנושאים העיקריים: זיהוי ופיתוח מודעות לתפיסות ועמדות בנושא תלמידים עם מוגבלות, הוריהם והשילוב; מבט מקרוב על המשפחה המיוחדת, בניית שותפות הורים עם הצוות החינוכי ובינם ובינם; כלים של דיאלוג וניהול קונפליקטים
- 2 מפגשים עם כלל ההורים בבית הספר, 2 שעות כל מפגש. במפגש ירצה הורה משלב, שישתף, יספר על ילדו המשולב, יביא דוגמאות, ויפתח שיח בינו לבין ההורים "הרגילים"
- 2 מפגשים שכבתיים (מפגש 1 לכל שכבה) לתלמידים, שעתיים למפגש. מפגש מונחה עם אח/אחות מיוחדים או בוגר שהיה משולב, שיספרו על ההתמודדות המשפחתית, האחאות המיוחדת בבית, בבית הספר ובקהילה